Supply chain management

Jouw klant is het eindpunt, maar waar start jouw supply chain? Hoe krijg je grip op het geheel? Welke schakels zitten erin en hoe goed zijn die op elkaar afgestemd? Hoe reduceer je kosten in de volledige keten en welk effect heeft jouw groeiambitie? Goed supply chain management geeft inzicht in deze logistieke vraagstukken.

Wanneer is een supply chain goed ingericht?

Je wilt jouw leverafspraken met klanten nakomen, Een groot gedeelte van de klanttevredenheid wordt bepaald door jouw leveranciers. Daarom moet je op hen kunnen vertrouwen dat je op tijd kunt beschikken over de juiste artikelen, met de afgesproken specificaties en de overeengekomen inkoopprijzen.

Samen met jou brengen we de supply chain in beeld:

  • Welke artikelen koop je in en bij welke leveranciers? Waar liggen de risico's?
  • Welke inkoopstrategie hanteer je per productgroep en is dit de meest geschikte vorm?
  • Zijn er afspraken gemaakt over voorraad, eigendom, afname, kwaliteit en betaling?
  • Zijn de gemaakte afspraken ook vastgelegd?

Welke inkoopstrategie je per productgroep hanteert hangt o.a. af van je leverings- en financieel risico. Kan je gaan voor de scherpste prijs of is het verstandiger om een strategisch partnership op te bouwen?

Waar actie nodig is kunnen we in de gesprekken en onderhandelingen assisteren of namens jou optreden. Zo krijgen we ook aan de leverancierskant de situatie helder en leggen we de afspraken goed vast.

Supply chain management

Supply chain

Hoe krijg je een betrouwbare forecast?

Je wilt de voorraad terugleggen in de keten, maar zonder hoge kosten voor veiligheidsvoorraden in de diverse schakels. Leveranciers willen weten hoeveel je wanneer gaat afnemen zodat zij hun productie daarop kunnen instellen. Een goede forecast zorgt ervoor dat risico's in de logistieke keten op tijd worden gesignaleerd.

We helpen jou om jouw salesdata te analyseren. Salespatronen laten zich vertalen in bestelpatronen, waardoor je een goede forecast kunt afgeven. Zowel voor extern als intern gebruik. Die analyse geeft je namelijk ook strategisch inzicht.

S&OP

Een goede Sales & Operational Planning opzetten is een hele uitdaging in de logistiek.
Hoe stem je sales, operations, supply chain en finance op elkaar af?
Wie heeft welke informatie nodig?
Hoe koppel je de data zo dat een wijziging in de planning op het ene niveau direct wordt doorvertaald naar de volgende niveaus?

Hoe ver je daarin wilt gaan, is jouw keuze. Wij helpen je graag om dit met jouw data op te zetten, te implementeren en binnen jouw organisatie uit te rollen.

Supply chain management

Deze klanten gingen je voor

Etos
Wildkamp
Blokker Holding Geldermalsen
smartphonehoesjes-logo
Recair
Rhenus
BAM Materieel bv
P!cnic
Vonk en Co
Ensa
bol
Xxtract
Van gelder
Medtronic-Logo
Nike
zevij necoma
Manutan
samsung
Alle referenties