Logistics consultant

Logistics consultant bij LOGISTORE: wat houdt dat in? Vorm jezelf een beeld van deze uitdagende functie en ontdek of jij onze nieuwe collega bent.

Wat doet het consultancy team van LOGISTORE?

Onze klanten verschillen van elkaar in core business (groothandel, handel, maakbedrijf, logistieke dienstverlening). Wat ze met elkaar gemeen hebben? Uitdagingen op het gebied van intralogistiek/supply chain, waarvoor ze de specialistische logistieke kennis, ervaring en capaciteit van LOGISTORE aan hun organisatie willen toevoegen.

Onze projectmatige aanpak begint bij het in kaart brengen van het vraagstuk en eindigt als het gewenste resultaat is bereikt. In dat traject werken we nauw samen met de klant. Doordat wij focussen op het project, kan de klant zich intussen blijven richten op de dagelijkse bedrijfsactiviteiten.

Wat is de rol van logistics consultant?

Als logistics consultant maak je deel uit van het projectteam onder leiding van de manager consultancy. Je bent, samen met je collega's, verantwoordelijk voor het

  • onderzoeken en analyseren van tactische en strategische vraagstukken op het gebied van intralogistiek/supply chain
  • ontwerpen en verder uitwerken van oplossingen/concepten
  • onderbouwd adviseren van klanten in besluitvormingsproces
  • projectmatig realiseren van het gekozen ontwerp
  • goed samenwerken met / tijdig en goed informeren van betrokken personen en partijen

Elke opdracht is anders. Wie welke rol binnen een project vervult - analist, conceptengineer, projectmanager etc. - hangt af van vaardigheden, ervaring en beschikbaarheid en wordt bepaald door de manager consultancy.

Het projectteam komt wekelijks bijeen voor overleg, een update en om te sparren.

Wat brengt een logistics consultant mee?

Als ervaren logistics consultant neem je de volgende taken en verantwoordelijkheden voor je rekening:

  • analyseren van bedrijfsdata en bedrijfsprocessen van klanten
  • ontwerpen van oplossingen
  • bewaken van de scope, voortgang en budgetten
  • presenteren en toelichten van bevindingen, conclusies, oplossingen, ontwerpen en adviezen
  • communiceren op diverse organisatieniveaus
  • managen van klanten en klantverwachtingen
  • bouwen en onderhouden van relaties van leveranciers en partners
  • bijdragen aan de naamsbekendheid, succes en groei van LOGISTORE

Heb je op dit moment nog wat minder ervaring? Dan weet je waar je binnen ons team naartoe kunt groeien.

Praten over jouw toekomst bij LOGISTORE?

Herken jij jezelf in deze functie en ben je enthousiast? Laten we dan snel kennismaken. We houden de sollicitatieprocedure simpel, maar nemen graag de tijd om te verkennen of we op alle punten een goede match hebben.

Het eerste kennismakingsgesprek is met Lennart Stachowitz. Voor een afspraak kun je bellen of mailen. Van harte welkom!